Vandalism în Grădina Botanică din Timişoara

Mutat recent în Timişoara am crezut, fiind mai aproape de civilizaţie, că o să fiu scutit de anumite comportări huliganice a unor tineri consumatori de "ierburi botanice". Dar m-am înşelat. Şi la Timişoara am găsit urma unor manifestări violente. Cu câteva zile în urmă am vizitat Grădina Botanică din Timişoara şi am rămas "mască" când am văzut că toaleta publică, proaspăt amenajată şi zugrăvită, din acest parc are toate geamurile sparte. Nici pubela de gunoi nu a fost scutită de "masacru". Ce au avut cu aceste geamuri nu înţeleg, dar acest lucru demască lipsa educaţiei şi mai ales lipsa de iubire faţă de Timişoara, lipsa de iubire faţă de locul unde s-a început şi s-a câştigat lupta împotriva lui Ceauşescu. Am stat de vorbă cu mai multe persoane, care se plimbau prin Grădina Botanică şi toate şi-au manifestat îngrijorarea faţă de comportamentul foarte violent al unor tineri. Aceste persoane cred că tinerii care au făcut acest lucru au fost drogaţi.
Din păcate mă gândesc la sloganul care ne-a condus la Revoluţia din decembrie 1989 "Azi în Timişoara şi mâine în toată ţara!" şi mă gândesc că autorităţile pot lua măsuri, nu prin postarea unor agenţi de poliţie, prin montarea unor camere ascunse. Aşa pot fi traşi la răspundere cel care distruge bunul public.





Grădina Botanică Timişoara

Este situată izolat, în imediata vecinătate a fostei cetăţi a Timişoarei, în zona centrală a oraşului. Astăzi mai există 218 specii din peste 1000. Parcul Botanic, de la prima sa amenajare, a fost conceput ca şi grădină botanică, pentru a îndeplini funcţii multiple: ştiinţifică, didactică, educativă şi recreativă, întinzându-se pe o suprafaţă de 8,41 ha. Sectoarele Grădinii Botanice din Timişoara sunt: Sectorul Ornamental, Sectorul Flora României, Sectorul Flora Americii de Nord, Sectorul Flora Asiei cu Grădina Japoneză, Sectorul Flora Mediteraneană cu Grădina Romană, Sectorul Plante medicinale şi Sectorul Sistematica plantelor. În anul 2007, printr-o hotărâre a Consiliului Local Timişoara, Parcul Botanic a fost denumit Grădină Botanică.
Grădina Botanică din Timişoara a fost proiectată să cuprindă specii de plante grupate în sectoare: Sectorul Flora Ornamentală (1,6 ha), cu subsectorul Colecţia de Trandafiri, Sectorul Flora şi Vegetaţia României (2,4 ha), cu Subsectorul Flora Banatuluii, Sectorul Flora Regiunii Mediteraneene (0,6 ha), Sectorul Flora Americii (1,8 ha), Flora Asiei (1 ha), cu Subsectorul Grădina Japoneză, Sectorul Sistematic al Plantelor (0,7 ha), Sectorul Flora Medicinală (0,25 ha) şi Sectorul Flora tropicală - serele(0,10 ha).În cadrul Grădinii Botanice Timişoara au fost identificate specii de colecţie, care nu se regăsesc în celelalte parcuri ale oraşului.



Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Cea mai mică bibliotecă din lume

Să ne cunoaştem istoria: Ce rol aveau BRĂŢĂRILE DACICE?

Impostorii lugojeni ai lui George Costin, înfiltraţi printre revoluţionari (II)