În lumea poetului Daniel Marian

Cărțile jurnalistului Daniel Marian

Mă bucur că îl cunosc pe jurnalistul Daniel Marian și mai ales că suntem prieteni. Ne-am întâlnit în iarna anului 2000 la o întâlnire organizată de  Agenţia de Monitorizare a Presei – ActiveWatch şi publicaţia Academia Caţavencu. În aceea zi din luna ianuarie 2000 reprezentanţii mass-mediei au avut o întâlnire la Castelul Pelişorul din Sinaia cu preşedintele româniei Emil Constantinescu. Invitat special era Sheilah Rosapepe, soţia lui James Rosapepe, ambasadorul SUA in Romania. Aceasta era cunoscută în state pentru reportajele şi investigaţiile pline de curaj şi profesionalism. Ne-am întâlnit şi la Ziua Presei din 3 mai 2000 şi ne-am împrietenit, descoperind că avem foarte multe lucruri în comun. Cred că amândoi am avut neşansa să trăim în provincie şi realizările noastre în domeniul publicisticii să treacă neobservat. În perioada septembrie 2011 - februarie 2012 am colaborat la ziarul Revoluţionarul în foarte bune condiţii, unde apublicat câteva reportaje extraordinare. 

Un alt punct de legătură este că şi Daniel Marian scrie. Scrie poezie, scrie critică, scrie şi cărţile lui m-au bucurat nespus de mult.   

Jurnalistul Daniel Marian s-a născut în 20 octombrie 1969. A urmat Liceul de Matematică – Fizică „Decebal” din Deva, Facultatea de Informatică a Universităţii Timişoara şi un curs de redactor TV la TVR & MMPS.

Cum bine se ştie un jurnalist din provincie nu poate trăi din scris, aşa că pe lângă scrisul al diverse ziare a mai făcut asigurări şi tranzacţii imobiliare. În perioada 1996 – 2000 a intrat în politică şi a fost consilier judeţean al Consiliului Judeţean Hunedoara, secretar al Comisiei de Relaţii Externe, membru al Comisiei pentru Cultură şi Învăţământ, membru în C. A. al Bibliotecii Judeţene Hunedoara.

 Daniel Marian a scris la: Jurnalistică, publicistică: Cotidianul "Actual" - Deva, secretar general de redacţie (ian.1995 - mai1995); bisăptămânalul "Oglinda"- Deva, redactor investigaţii (mai 1995 - mai 1996); agenţia internaţională de presă "A.M. Press"- redactor corespondent (mai 1996 - iunie 1997); revista “Opinii Culturale”- secretar general de redacţie (1995 - 1998); săptămânalul "Lumina" - Deva, redactor-şef (mai 1996 - iunie 1997); "Radio Unu" şi "Radio Deva" - redactor emisiuni-dezbatere (martie 1996 - sept.1999); "TV Devasat" şi "Antena 1 - Deva" - redactor emisiuni (aprilie 1996 - mai 1997); "ZIUA" - redactor corespondent (iulie 1997 - sept. 1999); "România Liberă" - redactor corespondent (nov.1999 - aprilie 2000); "Transilvania Jurnal" - redactor corespondent (apr. 2000 - nov. 2000); “Jurnalul Naţional” - redactor corespondent (dec. 2000 - febr. 2001); “Evenimentul Zilei” - redactor corespondent (febr. 2001 - apr. 2001); “Academia Caţavencu” - redactor corespondent (ian.2001- 2007); “Săptămâna – Integral HD” (2007); “Lumea de azi” – Deva – redactor (în prezent) “Revoluţionarul” – Lugoj – jurnalist ;  “Info Start” ( 2012).


               
A publicat poezie şi cronică literară în revistele: Tribuna, Vatra, Steaua, Orizont, SLAST, Ardealul literar - artistic, Noua Provincia Corvina ş.a
Până în acest moment are două cărţi: una de poezie   Căpiţă de fluturi, îngerii mei - 2011 şi una de cronică literară  „O bibliotecă pentru balansoarul meu” – 2012.
În pregătire mai are două cărţi: AmFetaFizica, Lumea de la capăt.
Le aşteptăm cu multă bucurie.

Dar să lăsăm teoria, mai bine să cânte poezia lui Daniel Marian. 




Capăt de lună plină

Vine
hămesitul cal de fluturi
ce-a-nfulecat orbeşte
un neam întreg de îngeri
impecabili.
pe când erau lucrurile gri
Dumnezeu picura cerneală.
fără vântul mărunt, nimic
nu era dinaintea
furtunii.
foamea de aripi
a ţinut loc de disperare.
vine, iată-l.
oare şaua l-ar scoate din minţi?



Arc electric

Inimii tale îi veneam ca o mănuşă,
mâinii tale îi veneam ca un inel,
ochiului tău ca o lacrimă blândă,
moftului tău nebun, ca o pradă,
era-n zadar, dar eu
ţie îţi veneam.
inimii mele îi veneai ca o zeghe,
mâinii mele îi veneai ca o cătuşe,
ochiului meu, că o secure de lumină,
înverşunării mele cărunte
un păcătos bumerang.
era-n zadar, căci tu
mie nu îmi mai veneai.
eu, curentat de iubire
aproape inexplicabil –
tu, înger îmbrăcat într-un fulger



Cântec de alergare prin ceaţă

În coada de fluture sau
în coada de peşte, tot
mi se va liorpăi sufletul.
când voi sta la coadă pentru nemurire,
toate cozile vor fi înnodate între ele
în afară doar de cozile câinilor
comete cenuşii subţiri
sub
cerul ca o botniţă
- câine, Doamne, câine
fă-mă, să pescuiesc din nemurire un
gram
şi-n vârful cozii să o flutur,
pân-o destram
 

 
 

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Cea mai mică bibliotecă din lume

Impostorii lugojeni ai lui George Costin, înfiltraţi printre revoluţionari (II)

Să ne cunoaştem istoria: Ce rol aveau BRĂŢĂRILE DACICE?