Monica Macovei nu luptă cu corupţia, ea este parte a acesteia!
Tusea și
Junghiul: Monica Macovei și Traian Băsescu
După eșecul
PDL-ului la alegerile locale şi parlamentare din 2012, staful acestui partid în
loc să elimine corupţii, gen Adriean Videanu, Radu Berceanu, Emil Boc, Elena
Udrea etc., în loc să elimine incompetenţii, mincinoşii, gen Monica Macovei, partidul
muribund îşi alege şeful. După pierderea alegerilor din 2012 au fost voci care
l-au acuzat pe Traian Băsescu pentru eșec și pe bună dreptate. PDL a fost tras
în jos de toată lumea, de cel mai prost prim ministru al tuturor
timpurilor - Emil Boc, de guvernatorul
Traian Băsescu şi în special de europarlamentarul Monica Macovei, o relicvă, o
mumie comunistă, frustată şi fără caracter. Astăyi, nu în mod întâmplător
Monica Macovei candidează la şefia PDL. Traian Băsescu are nevoie de un lider
asemeni lui Emil Boc, să facă tot ce i se cere, fără comentarii, să mintă cu
înverşunare şi să inducă în eroare poporul român.
Candidatura
Monicăi Macovei este una cât se poate de tactică ce urmărește consolidarea
pozițiilor pe care Traian Băsescu le ocupă în PDL, afirmă președintele
ProDemocrația, Cristian Pârvulescu, potrivit Inpolitics. ”Anunțul candidaturii Monicăi
Macovei la președinția PDL este o mișcare tactică. La o primă analiză, ai fi
tentat să crezi că Monica Macovei împuținează șansele Elenei Udrea. Așa ceva
s-ar întâmpla numai dacă anunțul Monicăi Macovei s-ar transforma cu adevărat în
candidatură și ar atrage voturi. Dacă nu se va petrece acest lucru, Macovei și
gruparea ei se va transforma într-o poziție de negociere, care întărește
poziția lui Traian Băsescu. Desigur, și consolidarea partidului ca instituție.
Este foarte interesant că moțiunea Macovei se numește ”Reformatorii”. Este
vorba despre un clivaj care, în PDL, are o îndelungată carieră. Petre Roman a
spus că e reformator când s-a bătut cu Ion Iliescu. Traian Băsescu a spus că e
reformator când l-a învins pe Petre Roman. Iată că acum Monica Macovei
folosește aceeași idee în lupta cu Vasile Blaga. Se pare că pedeliștii lucrează
cu alte proprietăți ale cuvintelor. Pentru ei reformator înseamnă pro-Băsescu
și conservator anti-Băsescu”, explică Cristian Pârvulescu.
Modul cum s-a comportat Monica Macovei la Bruxell în
vara lui 2012 a scos la iveală un personaj grotesc, care cultivă minciuna. Recent
premierul Victor Ponta a răspuns atacurilor lui Laszlo Tokes, el acuzându-l pe
acesta de limbaj horthyst şi de faptul că, împreună cu Monica Macovei,
reprezintă de 20 de ani interese antiromânesti. "Eu văd atacurile domnului
Laszlo Tokes şi mă bucur pentru că domnul Tokes, ca şi doamna Monica Macovei,
au reprezentat în ultimii 20 de ani interesele străine îndreptate împotriva
României. Atacurile lui Tokes împotriva stabilităţii României şi a
reprezentanţilor legitimi ai minorităţii maghiare, anume UDMR, au legătură cu
faptul că de ani de zile Tokes şi Macovei sunt reprezentanţii intereselor
antiromaneşti", a spus Ponta.
Pe site-ul www.codulzambacian.ro, fostul prim ministru Adrian năstase face o analiză foarte corectă a europarlamentarului Monica Macovei. Consider că demascarea făţărniciei acestei doamne, care mânjeşte România, care minte cu neruşinare pentru atingerea scopurilor antiromâneşti, este o datorie, o obligaţie a fiecărui român, să scrie, la ziar, pe internet, să spună la TV, să demaşte această „monstruozitate” născută din regimul comunist.
Pe site-ul www.codulzambacian.ro, fostul prim ministru Adrian năstase face o analiză foarte corectă a europarlamentarului Monica Macovei. Consider că demascarea făţărniciei acestei doamne, care mânjeşte România, care minte cu neruşinare pentru atingerea scopurilor antiromâneşti, este o datorie, o obligaţie a fiecărui român, să scrie, la ziar, pe internet, să spună la TV, să demaşte această „monstruozitate” născută din regimul comunist.
Faptele
vorbesc de la sine
În
ultimele săptămâni, Monica Macovei şi-a reluat vechile obiceiuri, lansându-se
public într-o retorică plină de ură şi de minciuni împotriva oponenţilor
politici legitimi, subminând, încă o dată, însuşi fundamentul democraţiei
noastre.
Este
timpul să punem lucrurile la punct şi să lămurim felul în care această persoană
a provocat mai multe prejudicii sistemului judiciar din România, decât oricine
altcineva înaintea ei.
Monica
Macovei îi poate păcăli pe sponsorii ei din străinătate. Îi poate păcăli şi pe
unii dintre ambasadorii de la Bucureşti. Dar nu mai poate păcăli cetăţenii
României.
Monica Macovei, persoana care a pretins că este un
campion al luptei împotriva corupţiei, este, în realitate, un instigator al
corupţiei. Ea nu luptă cu corupţia, pentru că este parte a acesteia!
Senatul
României decide:
Monica
Macovei a minţit presa, populaţia, Parlamentul, Guvernul, Consiliul Europei!
Extrase
din Decizia Senatului României care cere demisia ministrului Justiţiei, Monica
Macovei, la 13 februarie 2007:
Monica Macovei a urmărit aservirea politică a autorităţii judecătoreşti prin subminarea
metodică a credibilităţii acesteia.
Minciuna a stat cu ministrul justiţiei la masă, a fost minţită presa, a fost minţită
populaţia, a fost minţit Parlamentul, a fost minţit Guvernul, a fost minţit
Consiliul Europei.
Monica Macovei a încălcat independenţa judecătorilor şi procurorilor, emiţând
public opinii prin care le trasa acestora cursul pe care urma să îl ia
investigaţiile lor penale, respectiv deciziile lor judecătoreşti;
Monica Macovei a adus daune serioase statutului constituţional şi
credibilităţii întregului sistem judiciar;
Monica Macovei a atacat constant Parlamentul şi a discreditat procesul
legislativ prin afirmaţiile ei publice, atât în interiorul cât şi în exteriorul
ţării;
Cele
mai importante asociaţii pentru apărarea drepturilor omului acuză:
Stat
Poliţienesc şi violarea drepturilor omului
Extrase
din Declaraţia comună a Fundaţiei pentru o Societate Deschisă, Centrului de
Resurse Juridice şi Transparency International-România, 8 iunie 2006:
„Politica penală a Monicăi Macovei
este potrivită mai degrabă pentru un stat poliţienesc, şi nu ne va aduce mai
aproape de Uniunea Europeană”;
“Recentele modificări aduse Codului de procedură penală, de către Monica
Macovei, reprezintă, de fapt, serioase violări ale drepturilor omului”;
Curtea
Constituţională declară:
Acţiuni
Neconstituţionale
Iulie
2007: Curtea Constituţională a declarat acţiunile Monicăi Macovei neconstituţionale
Noiembrie
2007: Curtea Constituţională a declarat acţiunile Monicăi Macovei neconstituţionale
April
2010;.
Curtea Constituţională a declarat acţiunile Monicăi Macovei neconstituţionale.
Acestea
sunt faptele:
Monica
Macovei a încălcat, în mod repetat şi cu bună ştiinţă, Constituţia României Ocolind
Parlamentul în contradicţie cu legea
ianuarie
2005:
La mai puţin de o lună de la numirea ei în postul de ministru al Justiţiei,
Monica Macovei a plasat în capul listei ei de priorităţi vânarea oponenţilor
politici ai Preşedintelui Traian Băsescu.
S-a
angajat ulterior într-o serie de acţiuni revoltătoare şi ilegale, în încercarea
ei obsesivă de a obţine cu orice preţ condamnarea lui Adrian Năstase.
A
folosit pentru aceasta toate mijlocele şi resursele statului, indiferent de
faptul că nu a existat nici o dovadă care să îl incrimineze pe Adrian Năstase
care, ca fost premier al României, era arhitectul principal al aderării ţării
la NATO şi la Uniunea Europeană.
27 ianuarie 2005:
Monica Macovei a promovat o Ordonanţă de Urgenţă – care este un act
guvernamental destinat deciziilor ce trebuie luate în situaţii de urgenţă şi
catastrofe naţionale reale – cu scopul de a putea să îl trimită în judecată pe
Adrian Năstase, fără să mai ceară acordul Parlamentului, aşa cum cerea legea în
cazul foştilor miniştri.
Ministrul Justiţiei a ignorat cu bună ştiinţă faptul
că, încă din 1999, Curtea Constituţională declarase că o astfel de
modificare este neconstituţională.
iulie 2007: Curtea
Constituţională declară neconstituţională acţiunea Monicăi Macovei. Justiţie
în stil Macovei: avocaţii nu au voie să participe la audierile efectuate de
către procurori;
iunie
2004: Parlamentul
a adoptat noul Cod penal, bazat pe solicitările şi standardele înalte ale UE.
2005:
Noul
ministru al Justiţiei Monica Macovei refuză să-l pună în aplicare.
iulie
2006: Parlamentul
adoptă modificările Macovei la vechiului Cod Penal. Între multele
amendamente „progresiste” ale lui Macovei se află şi cel prin care este
restricţionat, fără precedent, accesul avocaţilor la audierea efectuate de
către procurori. În acest fel, Macovei a netezit calea pentru procurorii ei,
nou-numiţi, pe criterii politice, în Direcţia Naţională Anticorupţie, ca
aceştia să poată comite abuzuri şi să şantajeze martorii, în spatele uşilor
închise, departe de ochii publicului şi ai avocaţilor. (vezi www.codulzambaccian.ro).
20
noiembrie 2007: Din nou, Curtea Constituţională decide că amendamentele şi
acţiunile Monicăi Macovei sunt neconstituţionale.
Macovei
încearcă să îşi asume ilegal puteri absolute care nu au fost date vreodată unui
ministru
27
iulie 2006: Monica
Macovei promovează înfiinţarea Agenţiei Naţionale de Integritate(ANI), căreia
îi permite să investigheze dar şi să condamne pe oricine, fără să existe vreo
autoritate sau alt organism public de control al unor astfel de puteri ale ANI.
O astfel de instituţie nu există nicăieri, în nici o ţară membră a UE.
14 aprilie 2010: Doar peste patru ani,
şi exact ca în cazurile anterioare, Curtea Constituţională declară şi această
iniţiativă a Monicăi Macovei ca fiind neconstituţională.
“Un
stat poliţienesc” în stilul Macovei
30
mai 2006:
Ministrul Justiţiei Monica Macovei a prezentat Parlamentului cererea de
modificare a Codului de Procedură Penală, cu privire la interceptări. Această
modificare ar fi permis procurorilor să pună sub urmărire telefoanele, internetul
şi alte mijloace de comunicare ale unei persoane, fără ca procurorii să mai
aibă obligaţia obţinerii unui mandat judecătoresc, aşa cum cerea legea la acel
moment. De asemenea, Monica Macovei dorea ca astfel de înregistrări să fie
admise drept probe în instanţe.
Parlamentul
a respins iniţiativa Monicai Macovei şi a trimis propunerea spre reexaminare la
Comisia juridică.
1
iunie 2006:
Comisia juridică a Parlamentului a început dezbaterea propunerii lui Macovei.
Monica Macovei a încercat sa-şi impună punctul de vedere solicitând adoptarea
modificărilor fără dezbatere şi a ieşit din sală ţipând şi trântind uşa.
Ulterior
Parlamentul a respins parţial modificările propuse de Macovei.
Cele
mai importante asociaţii pentru apărarea drepturilor omului Statul Poliţienesc
al lui Macovei şi violarea drepturilor omului
8
iunie 2006. Ca
răspuns la comportamentul lui Macovei, cele mai importante asociaţii pentru
apărarea drepturilor omului au emis o declaraţie comună: “O astfel de
politică penală, mai potrivită unui stat poliţienesc, nu ne va aduce mai
aproape de Uniunea Europeană”.
“Sub
pretextul luptei împotriva corupţiei şi al unor aşa-zise cerinţe ale UE,
recentele modificări ale Codului de procedura penală sunt, de fapt, grave
încălcări ale drepturilor omului“, consideră organizaţiile.
„Este
inacceptabilă posibilitatea oferită procurorilor de a intercepta corespondenţa
electronică şi de a efectua înregistrări telefonice fără un mandat emis de un
judecător”.
Fragmente din declaraţia comună a Fundaţiei
pentru o Societate Deschisă, Centrului de Resurse Juridice şi Transparency
International-România. 8 iunie 2006
Monica
Macovei a politizat sistemul judiciar mai mult decât oricine înaintea ei
19
iulie 2005: Monica
Macovei promovează o nouă reformă prin care, Procurorul Şef al României şi
Procurorul Şef al DNA urmau să fie numiţi în funcţie de către
Preşedintele României, la recomandarea ei, luând această prerogativă din
mâinile Consiliului Superior al Magistraturii, ca organism superior şi
independent.
Monica
Macovei a preluat şi controlul direct asupra carierelor şi conduitei
profesionale a procurorilor.
În
primele două luni de ministeriat. Macovei a anulat independenţa procurorilor
şi dreptul acestora de a lua decizii obiective şi independente. A făcut
acest lucru prin impunerea unei dependenţe fără precedent, a Procurorilor Şefi
şi a procurorilor, în general, faţă de persoana ei. În acest fel a creat
un mecanism de acuzare care era complet dependent politic, transformându-l din
organul independent care serveşte interesul public, în unealta puterii
politice.
După
ce şi-a impus controlul politic asupra sistemului judiciar, Macovei a coordonat
cea mai vastă operaţiune de îndepărtare de la post a procurorilor obiectivi şi
independenţi
Monica Macovei a schimbat mai întâi legile, în vreme
ce încălca cu cinism Constituţia, pentru a-şi asuma controlul asupra sistemului
judiciar şi a-l transforma într-o unealtă politică în mâinile sale. Apoi,
Monica Macovei a organizat cea mai amplă operaţiune de îndepărtare de la
post a procurorilor „neloiali”,
Senatul
României:
Monica
Macovei a încălcat independenţa judecătorilor şi procurorilor.
Opiniile
pe care le emitea public aveau scopul să le traseze acestora cursul pe care
urma să îl ia investigaţiile lor penale, respectiv deciziile lor judecătoreşti.
Ea
a adus grave prejudicii credibilităţii sistemului judiciar în ochii opiniei
publice.
13 februarie 2007.
Senatul României a adoptat o moţiune de cenzură împotriva ministrului Justiţiei
Monica Macovei. Au votat împotriva Monicai Macovei senatori din întreg spectrul
politic, inclusiv cei ai partidului căruia Macovei îi aparţine.
Decizia
Senatului concluzionează comportamentul Monicăi Macovei:
Monica
Macovei „a urmărit aservirea politică a autorităţii judecătoreşti prin
subminarea metodică a credibilităţii acesteia… Minciuna a stat cu ministrul
justiţiei la masă, a fost minţită presa, a fost minţită populaţia, a fost
minţit Parlamentul, a fost minţit Guvernul, a fost minţit Consiliul Europei.”
Într-o
declaraţie fără precedent, plină de detalii şi dramatism, Senatul României a
dovedit modul în care Monica Macovei a indus în eroare, a politizat şi
intimidat întreg sistemul judiciar, minţind publicul, Executivul, Parlamentul
şi Consiliul European.
Senatul
a cerut demisia ministrului justiţiei Monica Macovei pentru următoarele motive:
1. Nepromovarea sau promovarea cu
întârziere a unor acte normative, care trebuiau elaborate în vederea
îndeplinirii angajamentelor asumate de România, cu ocazia încheierii Tratatului
de aderare la Uniunea Europeană;
2. Amânarea nejustificată a reformării
legislative a sistemului judiciar privind Codul de procedură civilă, Codul de
procedură penală, Codul comercial, activităţile de lobby etc.;
3. Amânarea succesivă, respectiv
blocarea intrării în vigoare a Codului penal, adoptat încă în anul 2004, până
la sfârşitul anului 2008, deşi capitole importante reprezentau angajamente ale
statului român, negociate în cadrul Capitolului XXIV: "Justiţie şi afaceri
interne", prin aderarea României la Uniunea Europeană;
4. Dezinteresul vădit faţă de
finalizarea lucrărilor de investiţii la diferite instanţe, parchete,
penitenciare şi ale altor instituţii, precum şi faţă de dotarea corespunzătoare
a acestora;
5. Declanşarea şi susţinerea unor
conflicte sau tensiuni în relaţiile cu CSM, Înalta Curte de Casaţie şi
Justiţie, Curtea Constituţională sau Asociaţia Magistraţilor, de natură a
afecta grav buna funcţionare a acestora, poziţia lor constituţională şi credibilitatea
în societate sau în faţa cetăţenilor;
6. Încălcarea repetată a independenţei
judecătorilor şi procurorilor prin declaraţii cu rol de indicaţii, referitor la
anchetele penale în curs;
7. Favorizarea prin incompetenţă şi
superficialitate a punerii în libertate şi a sustragerii de la răspundere
penală a inculpatului Omar Hayssam, precum şi avizarea favorabilă a graţierii
unor traficanţi de droguri, condamnaţi la pedepse privative de libertate de
peste 10 ani închisoare, de către preşedintele României, prin contestarea
deciziei instanţelor de judecată;
8. Atacarea constantă a Parlamentului şi
discreditarea activităţii legislative, desfăşurată atât în ţară, cât şi în
străinătate;
9.
Ignorarea repetată a îndatoririi de a participa şi susţine în comisii şi în
plenul Senatului României iniţiativele promovate.
Anatomia
favoritismului şi corupţiei, în stilul Macovei
Monica
Macovei, persoana care a pretins că este un campion al luptei împotriva
corupţiei, este, în realitate, un instigator al corupţiei.
Ea
nu luptă cu corupţia, pentru că este parte a acesteia!
O
cronică:
- 1940, vila din Intrarea Ioanid
3, sector 2, Bucureşti, a fost cumpărată de d-nul. Petre P. Petrini, un avocat
din Bucureşti;
- 1950, casa a fost naţionalizată
ilegal de către regimul comunist, prin Decretul 92/1950. Tot în acea perioadă,
proprietarul casei, d-nul. Petrini, a fost exclus şi din barou;
- Din 1972, vila a fost
închiriată tatălui Monicăi Macovei, d-nul. Vasile Gherghescu;
- noiembrie 1995, Parlamentul
României adoptă Legea Caselor Naţionalizate nr 112/1995, care permitea
proprietarilor originari să îşi revendice casele ce le fuseseră confiscate de
către regimul comunist;
- 25 iulie 1996, d-na. Ana Maria
Petrini, fiica şi moştenitoarea d-lui. Petrini, a cerut Primăriei Bucureşti retrocedarea
imobilului, notificând Primăria să NU vândă casa;
- 26 octombrie 1996, în ciuda
notificării oficiale făcute de proprietarul legal, dna Petrini, familia Monicăi
Macovei a cumpărat casa;
- 8 februarie 2001, Parlamentul
României a adoptat Legea nr. 10/2001, care stabilea restituirea proprietăţilor
confiscate între 1945 şi 1989 de către statul comunist;
- 2002, Tribunalul Bucureşti i-a
recunoscut d-nei. Petrini, ca fiică şi moştenitoare a dlui Petrini, deplina
proprietate asupra imobilului (sentinţa 1758).
- tatăl Monicăi Macovei, d-nul.
Vasile Gherghescu, care locuia în acea vilă, a declarat recurs la Curtea de
Apel, şi a pierdut, sentinţa instanţei inferioare fiind confirmată;
- decembrie 2004, Monica Macovei a fost numită ministru de Justiţie;
- 23 septembrie
2005:
Completul iniţial de
judecători, în recursul declarat de tatăl lui Macovei, anume judecătorii
Margareta Ionescu, Florin Costiniu şi Vasile Culcea, au deschis şedinţa de
judecată. Dar, la câteva minute de la începerea şedinţei, cei trei judecători
au descoperit că nu mai aveau dosarul, deoarece acesta fusese dat unui complet
nou de judecători, care se pronunţa asupra aceluiaşi caz, în acelaşi moment,
dar în altă sală de judecată(!) Curând s-a clarificat faptul că, în urma
presiunilor intense ale Monicăi Macovei, Preşedintele Secţiei Civile a
Curţii Supreme de Justiţie, judecătorul Dănuţ Cornoiu, schimbase întreg
completul de judecată. Şi făcuse acest lucru cu doar câteva ore înaintea
ultimului termen al recursului înaintat de tatăl lui Macovei, şi fără să anunţe
completul iniţial de judecători;
- 30 septembrie 2005, Curtea Supremă a publicat sentinţa
definitivă şi irevocabilă la recursul declarat de tatăl Monicăi Macovei, care
era aceea de a-i oferi acestuia proprietatea asupra vilei – o decizie
arbitrară, luată de un complet nou de judecători, care fusese impus ilegal, în
ultimul moment;
- 28 martie 2006, Consiliul
Superior al Magistraturii l-a sancţionat pe judecătorul Dănuţ Cornoiu, excluzând-ul
din magistratură, datorită intervenţiei ilegale în procesul judiciar, pentru a
favoriza „rezolvarea unei probleme personale a unei colege”;
Notă:
Ulterior, Curtea Supremă a anulat decizia CSM, transformând-o în
sancţiune disciplinară şi financiară;
- 19 septembrie 2006, d-na. Ana Maria Petrini, fiica şi
moştenitoarea proprietarului real al vilei din Intrarea Ioanid, a cerut
revizuirea deciziei Curţii Supreme;
- 5 aprilie 2007, Mandatul Monicăi Macovei la conducerea
Ministerului Justiţiei ia sfârşit;
- 24 aprilie 2007,
La două săptămâni de când Monica Macovei nu mai conducea Ministerul
Justiţiei, şi la şapte luni de când dna Ana Maria Petrini ceruse revizuirea
sentinţei Curţii Supreme, aceasta a anulat sentinţa
DESTUL!
În ultimele săptămâni, Monica Macovei şi-a
reluat vechile obiceiuri, lansându-se public într-o retorică plină de ură şi de
minciuni împotriva oponenţilor politici legitimi, subminând, încă o dată,
însuşi fundamentul democraţiei noastre. Este timpul să punem lucrurile la punct
şi să lămurim felul în care Monica Macovei a provocat mai multe
prejudicii sistemului judiciar din România, decât oricine altcineva înaintea
ei. Monica Macovei îi poate păcăli pe sponsorii ei din străinătate şi pe
unii dintre ambasadorii de la Bucureşti, dar nu mai poate păcăli cetăţenii
României.
Monica Macovei nu
luptă cu corupţia, ea este parte a acesteia!
Faptele vorbesc de la sine!
Pentru
istoria completă vizitează:
www.CodulZambaccian.ro
Sursa fotografiilor ;i a caricaturilor: baselandia.wordpress.com, jurnalul.ro, roxanaiordache.wordpress.com, www.ziuaveche.ro, roncea.ro,
Comentarii
Trimiteți un comentariu