Un pilot german a ucis intenționat 150 de oameni nevinovați
Un avion Airbus, de tip A 320, aparținând companiei Germanwings,
filiala low-cost a Lufthansa, s-a prăbușit marți (24 martie 2015) în Alpii
francezi, având la bord 150 de persoane — 144 de pasageri și șase membri ai
echipajului, majoritatea fiind germani. Printre pasagerii aflați la bordul
avionului, care făcea legătura între Barcelona (Spania) și Düsseldorf
(Germania), se aflau și doi nou-născuți.
Avionul s-a prăbușit într-o zonă izolată și puțin populată din
sudul Franței.
Una dintre cutiile negre a fost
găsită la câteva ore de la
prăbușirea avionului. La locul prăbușirii autoritățile franceze au trimis 10
elicoptere, 300 de soldați și 350 de pompieri.
Fabricantul aeronautic Airbus, constructorul avionului de tip
A320 al companiei Germanwings, care s-a prăbușit marți în Franța, cu 148 de
persoane la bord, a anunțat că „evaluează situația”. Reuters informează că
avionul implicat în accident era în exploatare de 24 de ani și făcea parte din
flota Lutfhansa din 1991, potrivit bazei de date online airfleets.net.
Copilotul avionului Airbus A320 căzut recent în Alpii francezi,
Andreas Lubitz, suspectat că a prăbușit aparatul intenționat, suferise o gravă
depresie în urmă cu șase ani și era de atunci sub supraveghere medicală
periodică, relevă vineri cotidianul german Bild.
Copilotul a traversat ''un episod depresiv greu'' în 2009 și a
urmat un tratament psihiatric, susține publicația germană, care a consultat documente
ale Autorității germane de supraveghere a transportului aerian
(Luftfahrtbundesamt — LBA). Ulterior, Lubitz s-a aflat sub tratament ''medical
special și periodic'', adaugă Bild, precizând că aceste informații au fost
transmise LBA de către Lufthansa, compania-mamă a Germanwings.
Directorul general al companiei Lufthansa, Carsten Spohr, a
declarat că Andreas Lubitz își întrerupsese ''pentru un anumit timp'' cursurile
de pilotaj începute în anul 2008, fără a oferi alte explicații. Ulterior,
pregătirea a fost reluată, iar Andreas Lubitz a început să zboare pe modelui
Airbus A320 în anul 2013.
Criminalul, copilotul Andreas Lubitz, a rămas singur în cabina
avionului și a refuzat să deschidă ușa. În timp ce comandantul aeronavei
încerca să spargă ușa, neamțul cel nebun, Andreas Lubitz, care se afla singur
în cockpit, a prăbușit avionul
intenționat. La locul prăbușirii au fost găsite 150 de cadavre, printre care
cei șase membri ai echipajului.
Faptul că neamțul a provocat prăbușirea avionului a rezultat
după ascultarea înregistrărilor de pe cutia neagră ce stochează discuțiile din
cabina de pilotaj. Potrivit procurorului francez Brice Robin, în primele 20 de
minute ale înregistrării se aude „un schimb de replici amicale și chiar
amuzante” între pilot și copilot. Apoi, comandantul pregătește briefingul de
dinaintea aterizării la Dusseldorf, în timp ce copilotul răspunde „laconic”.
Ulterior, comandantul îi cere copilotului să preia comanda aparatului și se
aude zgomotul unui scaun care este dat înapoi.
După ieșirea din cockpit a comandantului de zbor, „copilotul a
rămas singur la comenzi” și, în mod „deliberat”, „a manipulat butoanele care
acționează coborârea aparatului”, a declarat procurorul Brice Robin în cadrul
unei conferințe de presă. „Copilotul a refuzat să deschidă ușa pentru a-i
permite comandantului să revină în cockpit”, chiar dacă acesta bătea în ușă
„violent”, a spus el.
Comandantul este auzit de mai multe ori cerând să i se deschidă
ușa, dar copilotul nu răspunde, a explicat Brice Robin.
Fosta iubită a pilotului criminal, Andreas LUBITZ, a declarat poliției germane că acesta a
planificat prăbușirea avionului pentru ca numele lui să fie amintit pentru
totdeauna.
Maria, fosta lui iubită, o stewardesa de la compania
Germanwings, de 26 de ani, a declarat: „Într-o anumită conjuctură, LUBITZ spus
amenințător: <<Într-o zi, voi face
ceva care va schimba întregul sistem, iar apoi vor cunoaște toți numele meu și
amintiți-vă.>> "
Andreas LUBITZ suferea de
"Sindromul Burnout severe", care
este o stare de epuizare emoțională, mentală și fizică și este adesea
legată de locurile de muncă cu un nivel ridicat de stres.
Simptomele acestei boli includ alienare și negativitatea față de
mediul lor de lucru si față de colegi si este, de asemenea, apariție tendințelor
suicidare și manifestări de furie.
Compania Germanwings le-a oferit familiilor victimelor zborului
prăbușit în Alpii Francezi până la 50.000 de euro pentru fiecare pasager, sub
forma unui ajutor inițial care să le ajute pe rude să își acopere cheltuielile
imediate.
Ajutorul de 50.000 de euro, pe care familiile nu vor fi obligate
să îl returneze, va fi plătit separat de alte compensații financiare pe care
compania aeriană le va plăti, probabil, familiilor celor decedați.
Potrivit unei convenții semnate la Montreal în anul 1999,
companiile aeriene trebuie să le plătească rudelor victimelor care au murit în
accidente de avion cel puțin 143.000 de euro pentru fiecare persoană decedată.
În practică însă, se întâmplă ca suma să fie depășită. Specialiștii în
asigurări consultați de AFP au mai declarat că faptul că tânărul copilot a
prăbușit intenționat avionul nu ar avea de ce să afecteze chestiunea
compensațiilor financiare. Allianz Global Corporate & Specialty este
principala companie de asigurare a Germanwings.
Acest accident a schimbat procedura de zbor, interzicerea
piloților să fie singuri în cabina de pilotaj. Când un pilot părăsește cabina
îi va lua locul un însoțitor de zbor.
Sursa: greatnews.ro, agerpres.ro, dailymail.co.uk
Comentarii
Trimiteți un comentariu